دانش و اندیشه
درباره وبلاگ


امید است که مطالب وبلاگ دانش و اندیشه درجهت ارتقای اطلاعات شما عزیزان گام بلندی برداشته باشد
آخرین مطالب
نويسندگان
برچسب:, :: :: نويسنده : abhahala

 

یک ایده‌ی خلاقانه برای داشتنِ تمام اندازه‌های باتری در کنار هم! پنج سایز مختلف باتری در یک باتری بزرگ قرار داده می‌شوند تا هم از باتری بزرگ استفاده کنید و هم در مواقع اضطراری که به باتری‌های کوچکتر نیاز است، آنها را از داخل شکم باتری مادر بیرون بیاورید.

طراح: Soohwan Kim & Yeji Kim

دیروز بنیاد موزیلا اعلام کرد که فایرفاکس۱۸ حالا در فاز بتا است و می‌توانید آن را دریافت کنید. این خبر برای افرادی که هر ۶ هفته یکبار با پیغام بروز رسانی مرورگر خود روبرو می‌شدند چندان هیجان انگیز نیست. اما با دقت بیشتر در متن منتشر شده از سوی موزیلا پی خواهیم برد که فایرفاکس۱۸ کمی متفاوت‌تر از نسخه‌های قبلی این مرورگر است و اگر آنچه که موزیلا گفته باشد درست از آب دربیاید مطمئنا بهترین نیز خواهد بود.

Firefox-18-Aurora-Adds-Preliminary-Support-for-Native-Voice-and-Video-Calls.jpg

موزیلا اعلام کرده است که این نسخه از فایرفاکس از موتور جاوا اسکریپت Ion Monkey استفاده می‌کند که امکان مرور صفحات وب با کدهای سنگین‌تر را فراهم خواهد ساخت. همچنین روباه آتشین قرار است تا از PDF Viewer به طور پیش‌فرض پشتیبانی کند و البته خبر مهم‌تر برای دارندگان مک‌بوک‌های جدید اینکه،‌ این مرورگر از صفحات با کیفیت Retina نیز پشتیبانی می‌کند. از دیگر قابلیت‌های این مرورگر می‌توان به جلوگیری از اطلاعات نا امن در ارتباط HTTPS اشاره کرد که البته هنوز به طور دقیق نمی‌توان در مورد آن اظهار نظر کرد. می‌توانید برای اطلاع بیشتر از قابلیت‌های جدید به قسمت Release Note این نرم‌افزار مراجعه کنید.

یکی از نقاط ضعف نسخه جدید نداشتن نسخه ۶۴ بیتی برای سیستم‌عامل ویندوز است که در همین چند روز گذشته نیز خبر توقف توسعه نسخه‌‌های شبانه آن اعلام شد. خبری که Peter Bright عقیده دارد باید به تعلیق منجر می‌شد نه توقف کامل. علت اصلی این توقف نیز اهمیت نداشتن باگ‌های نرم‌افزار ۶۴ بیتی در این برهه از زمان برای موزیلا بوده است. اما به مانند گذشته برای سیستم‌عامل لینوکس نسخه ۶۴ بیتی این مرورگر توسعه می‌یابد و اگر از نسخه‌های بتا استفاده می‌کنید امکان بروز رسانی آن نیز هم‌اکنون وجود دارد. قرار است فایرفاکس۱۸ در تاریخ ۶ ژانویه ۲۰۱۳ برای استفاده عموم آماده شود و در حال حاضر نسخه آزمایشی آن بر روی سایت این موزیلا قرار گرفته است

به طور معمول اگر فایل یا سندی را برای دیگران ارسال کنیم و بعد از ارسال، آن را ویرایش یا تغییر دهیم، تنها یک راه باقیست آن هم دوباره آپلود کردن این سند است. البته شاید حالا با وجود سرویس‌های ابری مثل Google Drive و SkyDrive چندان نیاز به آپلود نباشد اما هربار مجبور هستیم تا به صفحات مورد نظر رجوع کنیم و فایل مورد نظر را به ایمیل خود بیاوریم و یا مستقیما از همان قسمت عملیات ارسال را انجام دهیم. اما Gmail امروز در وبلاگ خود خبر از رفع این نیاز داده است.

drive1.jpg

از این پس می‌توانید در هنگام ارسال نامه‌های خود به دیگران به طور مستقیم از گوگل درایو مستندات خود را به ایمیل پیوست و ارسال کنید. این موضوع به همراه شیوه جدید ارسال ایمیل جی‌میل کار را در این سرویس پرطرفدار بیشتر از پیش راحت‌تر خواهد کرد. شاید مهم‌ترین بخش این موضوع باشد که بعد از پیوست کردن فایل مورد نظر به نامه خود دیگر نیازی نیست تا بعد از هر تغییر آن را دوباره پیوست نمایید،‌ چرا که فایل ذخیره شده بر روی گوگل درایو قرار دارد و تغییرات به طور لحظه‌ای در آن اعمال می‌شوند و تمامی مخاطبین آن نامه خاص از نسخه به روز شده آن استفاده خواهند کرد. ویژگی بسیار فوق‌العاده بعدی بالا بودن محدودیت حجمی است که تا پیش از این تنها می‌توانستید تا ۲۵‌مگابایت داده را در هر نامه رد و بدل کنید اما به لطف ویژگی جدید جی‌میل می‌توانید تا ۱۰گیگابایت فایل را در هربار ارسال کنید. در نتیجه هر فایل فقط یکبار آپلود می‌شود و از آن پس فقط تغییرات جدید را ذخیره می‌کنید و نیازی نیست با هربار تغییر، فایل‌هایی با حجم زیاد دوباره آپلود شوند. همچنین جی‌میل از این پس کنترل خواهد کرد که آیا همه مخاطبین شما قادر به رویت فایل مورد استفاده هستند یا خیر و اگر اینطور نباشد شما را از این موضوع با خبر می‌کند تا سطح دسترسی مناسب را به مخاطبین بدهید، حتی اگر فقط لینک فایل مورد نظر را در ایمیل قرار داده باشید.

drive3.jpg

این امکان جدید جی‌میل تا چند روز آینده به طور کامل در اختیار تمام کاربران جی‌میل قرار خواهد گرفت و باید دقت داشته باشید که تنها با روش ارسال جدید کار خواهد کرد و اگر در تنظیمات خود تغییراتی را در این رابطه اعمال کرده‌اید باید آن را به حالت عادی برگردانید

برچسب:, :: :: نويسنده : abhahala
برچسب:, :: :: نويسنده : abhahala
برچسب:, :: :: نويسنده : abhahala
برچسب:, :: :: نويسنده : abhahala
برچسب:, :: :: نويسنده : abhahala

دستورهاي جادويي براي پوست شما

 

7 میوه وسبزی برای جوانی شما



ادامه مطلب ...
برچسب:, :: :: نويسنده : abhahala
عشاق معروف تاریخ جهان
 
eshgh yasgroup.ir 1 عشاق معروف تاریخ جهان


ادامه مطلب ...

عجیب ترین دانستنی های دنیا



ادامه مطلب ...

چند تا از مهمترین دستاورد های بشر در تاریخ



ادامه مطلب ...
برچسب:, :: :: نويسنده : abhahala

آیـا میـدانستیـد ؟!



ادامه مطلب ...
برچسب:, :: :: نويسنده : abhahala

مجله سلامت



ادامه مطلب ...

دوشنبـه این هفتـه ؛

"قـطع اینتـرنت" در کمیـن ۳۰۰ هـزار کاربـر



ادامه مطلب ...
برچسب:, :: :: نويسنده : abhahala

آیا میدانید ؟



ادامه مطلب ...
برچسب:, :: :: نويسنده : abhahala

راهنمای خرید عطرهای مارک دار



ادامه مطلب ...
برچسب:, :: :: نويسنده : abhahala

۹ روش برای عکاسی بهتر با موبایل

 

 




ادامه مطلب ...

۴۰ راهکار برای رهایی از ناراحتی ها و رنج ها



ادامه مطلب ...

 15 روش برای سرعت بخشیدن به کندترین بخش کامپیوتر :

 


این مقاله 15 ترفند افزایش سرعت کاربری را به شما آموزش می‌دهد. ترفند‌هایی که احتمالا بعضی از آنها را اصلا نمی‌دانید. ممکن است بگویید "یکی دو ثانیه دیر یا زود فرقی نمی کند" اما توجه داشته باشید که اولا اکثر کارهای ما با PC تکرار مکررات است و همین یکی دو ثانیه‌ها در یک دوره کاربری دو ساعته ممکن است به نیم ساعت برسند. دوما راحت‌تر و سریع‌تر شدن استفاده از سیستم، تجربه‌ای بهتر از کار با کامپیوتر را به ما می‌دهد و خستگی کمتری را برایمان به همراه دارد. پس بیش از این زمان را تلف نکنیم و به سراغ این 15 ترفند برویم که وقت طلاست!

شاید هیچ چیز عذاب‌آور‌تر از نشستن پشت کامپیوتر و تماشای لوگوی ویندوز 7 و انتظار برای بوت شدن ویندوز نباشد. اما اگر منصف باشیم لپ‌تاپ بیچاره شما زمان خیلی بیشتری را در انتظار شما می‌ماند تا کاری را انجام دهید.

خوشبختانه با چند ترفند ساده که قدرت پردازش شما را دو برابر می‌کند، می‌توانید تاخیرات خود را هنگام استفاده از کامپیوتر، کاهش دهید. من برای آن که مزایای اوورکلاک کردن خودتان را نشان دهم، کرونومتر را جلوی خودم قرار داده‌ام و زمانی که با هر کدام از ترفندها ذخیره می‌کنید را ثبت می‌کنم.

پس شما هم با ما همراه شوید و ترفندهای صرفه‌جویی در زمان که در زیر آمده‌اند را دنبال کنید.
 

 

 



ادامه مطلب ...
برچسب:, :: :: نويسنده : abhahala

 

شارژر بی‌سیم ال‌جی معرفی شد

شرکت ال‌جی یک شارژر بی‌سیم با نام کامل LG WPD-800 Wireless Charger تولید کرده‌است که نسخه پیشرفته‌تر شارژر WCP-700 این شرکت محسوب می‌شود. شارژ باتری با WPD-800 به شیوه القای الکترومفناطیسی و بدون نیاز به کابل انجام می‌شود. از ویژگی‌های جالب این شارژر کاربرد دوگانه‌ آن است. یعنی در عین حال که می‌توان دستگاه‌هایی مانند تبلت را برای شارژ باتری‌ روی آن قرار داد، استفاده از امکانات آن دستگاه اعم از تماشای فیلم، چت ویدیویی و… نیز ممکن است؛ ضمن اینکه گوشی‌های موبایل را هم می‌توان با WPD-800 شارژ کرد. این دستگاه با رعایت استاندارد کنسرسیوم Qi که از فعالان توسعه برق و شارژ بی‌سیم در دنیا محسوب می‌شود، ساخته شده‌است. عرضه این دستگاه از کره جنوبی آغاز خواهد شد و هنوز قیمت آن اعلام نشده‌است.


تاریخ عرضه تلفن همراه ۴۱ مگاپیکسلی نوکیا اعلام شد

نوکیا امروز تایید کرد که عرضه Nokia 808 PureView از ماه می در بازارهای منتخب آغاز می‌شود. Nokia 808 PureView اولین گوشی هوشمندی است که از فناوری PureView که برنده جایزه شده برخوردار است.PureView بالاترین سطح از تجربه نوکیا در زمینه تصویربرداری گوشی‌های هوشمند را به همراه عملکرد عالی حسگرها، اپتیک‌های انحصاری کارل‌زایس و الگوریتم تصویربرداری خاص نوکیا به نمایش می‌گذارد. هند و روسیه از اولین بازارها برای آغاز فروش Nokia 808 PureView هستند.



ادامه مطلب ...

۱۰ ترفنـد بـرای جلب محبـت مـادرزن !



ادامه مطلب ...

راهکارهایی ساده برای حل مشکلات روزمره



ادامه مطلب ...
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد
پيوندها


آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 42
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 147
بازدید ماه : 673
بازدید کل : 57571
تعداد مطالب : 485
تعداد نظرات : 17
تعداد آنلاین : 4



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
فروش انواع نوت بوک و قطعات رايانه
<-BlogTitle->
این سایت را حمایت می کنم